tirsdag 7. september 2010

Middagshjelpen uke 2 og bilder fra helgen

Agilityløpet 5 minutter etter at Jeppe falt ned fra bommen. Jeg er ikke på nett og glemmer banen. Comma gjør så godt hun kan



Lagløpet. Her er ingen av oss på nett tror jeg. Ikke mye futt i jenta ihvertfall



Svein Ivar Engevold har tatt et fantastisk bilde av meg fra helgen. Akkurat slik føler jeg meg noen ganger og allikevel driver jeg med agility :) Hihi


Svein Ivar Engevold har som vanlig tatt massevis av flotte bilder av oss på stevnet! Comma løp ganske godt på lørdagen og bildene kan også vise noe av det :)









Fryktelig dårlig tid idag så vi tok den kjappeste retten på menyen:
Kremete sjampinjongsuppe med godt brød:

 Dette trenger du:
Ca 450 g sjampinjong
1 gul løk
smør
7 dl vann
1 sopp/grønnsaksbuljongterning
1 boks fløte
2 ss persille

Slik går du frem:
Ta fram en stor kasserolle. Legg til side ca 5 sjampingjonger till senere.
Hakk de øvrige sjampinjongene og løken fint og fres de noen minutter
i smør. Tillsett vannet, buljongterningen og fløte. La det koke i 10-15
minutter. Miks soppen med en stavmikser eller i en food processor og
smak til med salt og pepper. Skjær opp de resterende sjampinjongene
og stek dem raskt i smør. Garnér med hakket persille.
Serveres med brød.

Terningkast: 2 (hverken jeg eller Oscar likte suppen. Helge likte den godt. Har vel noe med at han elsker sopp og det gjør ikke jeg. hehe. Pluss for at det var så enkelt og raskt å lage. Også litt pluss for at det var veldig mettende)

1 kommentar:

  1. Utrolig fine bilder!
    Den suppa der hadde sikkert jeg eeeeelsket, kjekt at du legger ut oppskrifter, den skal jeg prøve en gang Mats ikke skal spise hjemme ;)

    SvarSlett