søndag 21. november 2010

Flytting, agility og hest

Overskriften beskriver alt vi driver med for tiden. Vi pakker og pakker og satser på å flytte 16. desember til det nye huset. Vårt hus er lagt ut for salg. Vi håper mange er interessert og at det selges fort så vi kan legge det kapittelet bak oss også.

Helge har ferie så han bruker dagene til å pakke og planlegge. Ca 1/3 av huset er ferdig pakket allerede så dette går unna :) Hundene merker at noe skjer og spesielt Jeppe er litt usikker på hvor dette vil ende. Kan love ham at det blir nok bra :) Jeppe er en svært A4 hund så slike endringer kan være nok til å sette ham litt ut, men han viser ikke noe av dette når vi trener ihvertfall.

Nå nærmer NM seg med stormskritt. Startnummer er kommet på mail og nervene begynner å vise seg. Jeg har kjøpt klister og har bestemt meg for å bruke det selv om jeg ser vanskelighetene med å få det påført i et stresset startområde, men vi gjør et forsøk. Han har ikke fått trent skikkelig på hinder siden i høst, men nå er jeg på farten ut for en siste trening i Odalen så får vi statse på å flyte litt på rutinen. Har ingen store resultater i NM fra tidligere så vi har ikke joe særlig å forsvare sånn sett ihvertfall. Men det er første gang vi er kvalifisert for lag så her skal vi statse og håpe på finaleplass ihvertfall!

Det går bra med Windy. Rullepølsa begynner å bli litt slankere og hun er bare en drøm å ha med å gjøre. Litt ivrig på banen og litt skvetten på tur alene, men Oscar blir bedre til å takle det så jeg ser at de blir et godt team. Vi har også kjøpt voltigesele og dette virker det som om Windy elsker. HUn traver i volten med spissete ører og holder et jevnt tempo uansett hva undene gjør på ryggen hennes. Så gøy. Oscar trener kun balanse foreløpig, men han begynner å bli flink til å sitte på uten å holde seg fast både i trav og gallopp.
Har filmer av det hele og skal se om jeg får lagt det ut ved leilighet. Problemet er at vår pc hjemme har tatt permanent kvelden så jeg skriver innlegg på diverse lånte maskiner...Skal se om det går an å laste inn direkte fra iphone.

Comma går fortsatt på kurs hos Jenni Lethinen. Vi lærer utrolig mye og jeg lærermest av alt å stole på henne. HUn er faktisk flinkere enn jeg har trodd og kan mer enn jeg visste det er bare jeg som ikke er flink til å hente det frem, men det klarer Jenni å veilede oss på så dette kurset har vært den beste invisteringen jeg har gjort noensinne for Commas del :)
Jeppe har vært med i stallen denne uken. Han syns hestene er spennende, men oppfører seg veldig pent. Hilser på dem med hunders vis med snute til snute og snuse i rompa :) Han fikk seg en ahaopplevelse når det gjelder gjerdet ut til hestene da når han hoppet inn, fikk gjerdet på magen og strømmen stod på. Men lærer man av slikt? Jeppe forsøkte også høflig å hilse på en av stallkattene, men denne svarte med å klaske han midt i ansiktet med klørne. De fikk mosjonert seg begge to da.... Katten kom seg ned igjen fra treet litt senere.

1 kommentar:

  1. Her skjer det stadig noe nytt :), håper salgt går unna i en fei.... Så gøy med Comma, hører ut som jeg må invistere litt i kurs for å komme sikkelig igang med Etna. Har ikke den store gløden for tiden, noe som er veldig dum, for den frøkna har virkelig fart i kroppen...

    Lykke til med flyttinga...og ikke minst i NM vi skal komme og heie:))..

    SvarSlett